AI Act og Responsible AI: Fremtiden er allerede her Digitalisering Norska AI/KI, eller kunstig intelligens, er ikke lenger et konsept fra fremtidsfokuserte science fiction-filmer. Det er hverdagen, og det forandrer måten vi jobber, handler, kom...
AI og data: Transparens for kunderne og i jeres interne processer Digitalisering Danska Hvordan finder man de skjulte dilemmaer i AI og hjælper med at balancere hensynet til kunderne med valg om dataindsamling og modellering? Og hvordan forklarer man en datadre...
Open Finance i teori och praktik Digitalisering EU och internationell försäkring Svenska Open Finance är en av de frågor som diskuteras just nu inom försäkringsbranschen: Vad är det och hur ska det tillämpas? Det var därför naturligt att de här frågorna låg til...
Kunstig intelligens som et konkurransefortrinn i forsikring Digitalisering Norska En samtale med Alexandra Diem, leder for AI og MLOps i Gjensidige. AI eller KI? I Norge presses det på for å bruke den norske forkortelsen KI fremfor den mer internasjo...
Kunstig intelligens i forsikring - nå kan GPT teknologien brukes! Digitalisering Norska I dagens digitale tidsalder blir forsikringsindustrien stadig påvirket av høyere forventninger fra den nye generasjonen forsikringskunder. Denne generasjonen, som er vant ti...
Digitaliseringen behöver avmystifieras Digitalisering Ledarskap Skadeförsäkring Svenska Det är nog många ledare, i begrepp att göra förändringar i sin organisation, som möts av tveksamhet och oro bland medarbetarna: ”Måste vi göra förändringar?” ”Vad händer med...
Med fokus på att försäkra människor Digitalisering Kompetensförsörjning Ledarskap Hållbarhet Ömsesidiga bolag Sjuk- & olycksfallsförsäkring Svenska ─ Vi har ett enormt kundfokus. Alla på Bliwa vet vilka som är våra viktiga kunder. Dessutom är andan här på företaget präglad av entreprenörskap i kombination med ett starkt...
SPPs ambition: ─ Tillväxt driven av tech och digitala tjänster Digitalisering Personal & Ledarskap Liv- och pensionsförsäkring Svenska ─ Allt utvecklingsarbete sker idag i en virtuell organisation. Vi har implementerat ett agilt arbetssätt i i tvärfunktionella team. Det vill säga en grupp med olika kompeten...
”Försäkring och digital delaktighet” tema för konferens Digitalisering EU och internationell försäkring Svenska I sitt inledningsanförande på Svensk Försäkrings årsmöteskonferens, konstaterade Christina Lindenius, VD på Svensk Försäkring, att det var tre år sedan en liknande konferens...
Digitalisering — till nytta för båda parter Digitalisering Svenska — Det har hänt mycket under de senaste åren när det gäller att interagera med kunden. Idag köps mycket av våra produkter via webb-shopen och även en stor andel av skadehante...
Kraften i partnerskap på den nordiska försäkringsmarknaden Digitalisering Marknadsföring och konkurrens Svenska I dagens digitala värld förväntar sig konsumenterna att försäkringsbolag ska erbjuda sömlösa upplevelser via online- och offlinekanaler. Offerter, policyjämförelser, stöd fö...
De nye økosystemene: Forsikringsselskapene må ta eierskap og unngå å bli en utskiftbar leverandør Digitalisering Norska Bilbransjen står overfor trender som vil snu bransjen opp ned. Driverne for endringene i bilbransjen kan oppsummeres i akronymet CASE som står for Connected, Autonomous, Sha...
Måna om konsumentnyttan: ”Det är vad vi drivs av” Digitalisering EU och internationell försäkring Konsumentfrågor Svenska — Försäkringar är kanske inte något som normalt intresserar människor. Men när konsumenten ska välja en försäkring, är det viktigt att han eller hon är väl informerad om vil...
Cybersäkerhet i fokus på Stöldskyddsföreningen Digitalisering Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF) har under de senaste åren lagt mycket stor vikt på att motverka digitala brott. Orsaken är enkel: Den här typen av brott, framförallt bedrä...
Ett nytt hotlandskap Digitalisering Svenska – Den dag 2017 som terrordådet på Drottninggatan skedde, satt jag i polishuset på Kungsholmen och arbetade med mobilitet. Vi var några stycken inom IT-avdelningen som sna...