AI Act og Responsible AI: Fremtiden er allerede her Digitalization Norwegian AI/KI, eller kunstig intelligens, er ikke lenger et konsept fra fremtidsfokuserte science fiction-filmer. Det er hverdagen, og det forandrer måten vi jobber, handler, kom...
AI og data: Transparens for kunderne og i jeres interne processer Digitalization Danish Hvordan finder man de skjulte dilemmaer i AI og hjælper med at balancere hensynet til kunderne med valg om dataindsamling og modellering? Og hvordan forklarer man en datadre...
Open Finance i teori och praktik Digitalization EU and international insurance Swedish Open Finance är en av de frågor som diskuteras just nu inom försäkringsbranschen: Vad är det och hur ska det tillämpas? Det var därför naturligt att de här frågorna låg til...
Kunstig intelligens som et konkurransefortrinn i forsikring Digitalization Norwegian En samtale med Alexandra Diem, leder for AI og MLOps i Gjensidige. AI eller KI? I Norge presses det på for å bruke den norske forkortelsen KI fremfor den mer internasjo...
Kunstig intelligens i forsikring - nå kan GPT teknologien brukes! Digitalization Norwegian I dagens digitale tidsalder blir forsikringsindustrien stadig påvirket av høyere forventninger fra den nye generasjonen forsikringskunder. Denne generasjonen, som er vant ti...
Digitaliseringen behöver avmystifieras Digitalization Leadership Non-life insurance Swedish Det är nog många ledare, i begrepp att göra förändringar i sin organisation, som möts av tveksamhet och oro bland medarbetarna: ”Måste vi göra förändringar?” ”Vad händer med...
Med fokus på att försäkra människor Digitalisering Kompetensförsörjning Ledarskap Hållbarhet Ömsesidiga bolag Sjuk- & olycksfallsförsäkring Swedish ─ Vi har ett enormt kundfokus. Alla på Bliwa vet vilka som är våra viktiga kunder. Dessutom är andan här på företaget präglad av entreprenörskap i kombination med ett starkt...
SPPs ambition: ─ Tillväxt driven av tech och digitala tjänster Digitalisering Personal & Ledarskap Liv- och pensionsförsäkring Swedish ─ Allt utvecklingsarbete sker idag i en virtuell organisation. Vi har implementerat ett agilt arbetssätt i i tvärfunktionella team. Det vill säga en grupp med olika kompeten...
”Försäkring och digital delaktighet” tema för konferens Digitalisering EU och internationell försäkring Swedish I sitt inledningsanförande på Svensk Försäkrings årsmöteskonferens, konstaterade Christina Lindenius, VD på Svensk Försäkring, att det var tre år sedan en liknande konferens...
Digitalisering — till nytta för båda parter Digitalization Swedish — Det har hänt mycket under de senaste åren när det gäller att interagera med kunden. Idag köps mycket av våra produkter via webb-shopen och även en stor andel av skadehante...
Kraften i partnerskap på den nordiska försäkringsmarknaden Digitalization Marketing and competition Swedish I dagens digitala värld förväntar sig konsumenterna att försäkringsbolag ska erbjuda sömlösa upplevelser via online- och offlinekanaler. Offerter, policyjämförelser, stöd fö...
De nye økosystemene: Forsikringsselskapene må ta eierskap og unngå å bli en utskiftbar leverandør Digitalization Norwegian Bilbransjen står overfor trender som vil snu bransjen opp ned. Driverne for endringene i bilbransjen kan oppsummeres i akronymet CASE som står for Connected, Autonomous, Sha...
Måna om konsumentnyttan: ”Det är vad vi drivs av” Digitalization EU and international insurance Consumer issues Swedish — Försäkringar är kanske inte något som normalt intresserar människor. Men när konsumenten ska välja en försäkring, är det viktigt att han eller hon är väl informerad om vil...
Cybersäkerhet i fokus på Stöldskyddsföreningen Digitalization Swedish Stöldskyddsföreningen (SSF) har under de senaste åren lagt mycket stor vikt på att motverka digitala brott. Orsaken är enkel: Den här typen av brott, framförallt bedrä...
Ett nytt hotlandskap Digitalization Swedish – Den dag 2017 som terrordådet på Drottninggatan skedde, satt jag i polishuset på Kungsholmen och arbetade med mobilitet. Vi var några stycken inom IT-avdelningen som sna...