Open Finance är något som försäkringsbolagen måste hantera EU och internationell försäkring Marknadsföring och konkurrens Regelverk Svenska ─ Open Finance är något som kommer att bli centralt för försäkringsbolagens verksamhet, och som inte bara kan hanteras av en viss funktion eller yrkesgrupp. Det sa dagen...
InsureSec ─ med rätt att licensiera Marknadsföring och konkurrens Tillsyn Rådgivning Svenska ─ Vi befinner oss just nu i ett stort förändringsarbete. Bakgrunden är att det under de senaste åren skett en kraftig konsolidering i förmedlingsbranschen, där fler och f...
Dark Patterns – vad är det? Marknadsföring och konkurrens Svenska De flesta som handlar över nätet har nog, åtminstone någon gång, upplevt hur det säljande företaget försöker få till stånd merförsäljning genom att till exempel erbjuda komp...
Får lojala försäkringstagare betala mer? Marknadsföring och konkurrens Tillsyn Övrig skadeförsäkring Svenska Finansinspektionen (FI) presenterade förra året rapporten ”Får lojala försäkringstagare betala mer?”. I artikeln kan du ta del av en kort sammanfattning av vad rapporten inn...
Kraften i partnerskap på den nordiska försäkringsmarknaden Digitalisering Marknadsföring och konkurrens Svenska I dagens digitala värld förväntar sig konsumenterna att försäkringsbolag ska erbjuda sömlösa upplevelser via online- och offlinekanaler. Offerter, policyjämförelser, stöd fö...