Skandia bygger ihop det fysiska och digitala kundmötet

Artikelförfattare: Malin Pellborn
Position: Marknadschef
E-mail: malin.pellborn@skandia.se
Organization: Skandia
Utgåva:
4, 2013
Språk: Svenska
Kategori:

Vid den nordiska konferens om en digitaliserad försäkringsbransch som Svenska Försäkringsföreningen arrangerade i höstas berättade Malin Pellborn, marknadschef på Skandia, om hur man på Skandia bygger ihop det fysiska och det digitala kundmötet. Även om 60 000 av de 80 000 dagliga kundinteraktionerna sker digitalt, så är hon helt övertygad om att det personliga mötet kommer att behövas under lång tid framöver.

 

I intervjun berättar Malin Pellborn om de trender som Skandias kunder agerar utifrån. Mot bakgrund av de här trenderna, vad tror då Malin Pellborn kommer att hända framöver? Hur påverkas kundmötet?


– Rådgivning och service måste alltid ske utifrån kundens situation. Det innebär att det inte handlar om antingen fysiska eller digitala möten – utan både och. Vi måste koppla samman telefoni, fysiska möten och digitala möten, för att låta kunden få avgöra vad som passar bäst vid en given situation.

 

Artikeln återfinns nedan, som pdf-fil.